Usprawnienie komunikacji i współpracy w międzynarodowym zespole finansów firmy Bridgestone

Piotr Lawendowski

Wyzwanie

Wyzwaniem, przed którym stał zespół finansów w firmie Bridgestone, było skuteczne przełamanie bariery komunikacyjnej i budowanie więzi między członkami zespołu z różnych lokalizacji, między innymi Węgier, Litwy, Łotwy, Polski. Mieli różne preferencje dotyczące sposobu komunikacji, co mogło prowadzić do nieporozumień i utrudniać efektywną współpracę. Firma poszukiwała szkolenia z komunikacji i współpracy oraz lepszego rozumienia siebie nawzajem.

Co więcej, od przygotowywanej propozycji oczekiwano, że spełni następujące kryteria:

Działania

W ramach współpracy podjąłem następujące działania:

  1. Spotkanie z menedżerem zespołu oraz HR-em

    Działania rozpocząłem od spotkania z przedstawicielami firmy (menedżerem zespołu oraz HR-em). Nasza rozmowa dotyczyła oczekiwanych efektów, które firma spodziewała się zobaczyć po projekcie. Na bazie moich doświadczeń omówiliśmy realność każdego z nich oraz podpowiedziałem, jakie jeszcze warto rozważyć. Spotkanie zakończyło się wybraniem docelowej listy efektów.

  2. Badanie Insights Discovery, wydruk i oprawa raportów

    Następnym krokiem było wysłanie zaproszeń do badania narzędziem Insights Discovery do uczestników projektu. Po zebraniu wszystkich odpowiedzi zleciłem wydruk i profesjonalną oprawę raportów. Dzięki temu na dalszym etapie mogą z nich korzystać w trakcie spotkania. Zdecydowanie zwiększa to wygodę i efektywność spotkań, a dodatkowo sprawia, że uczestnicy traktują raporty jako elegancką pamiątkę.

  3. Pierwsze szkolenie

    Pierwsze zrealizowałem 1-dniowe szkolenie „Insights Discovery Etap 1 – efektywność osobista i zespołowa”. Podczas niego uczestnicy dowiedzieli się, jak lepiej wykorzystywać swój indywidualny potencjał wynikający z przeprowadzonego badania. Dodatkowo poznali sposoby na efektywną współpracę pomimo różnic między sobą, ale też na to, jak czerpać ze swoich podobieństw. Po szkoleniu przygotowałem materiały podsumowujące warsztaty oraz kluczowe wnioski dla zespołu.

  4. Spotkanie z przedstawicielami firmy

    Następnie odczekałem 3 miesiące, żeby zespół mógł wdrożyć i sprawdzić nowo poznane zagadnienia w codziennej pracy. Gdy wnioski zostały zebrane, spotkałem się z przedstawicielami firmy, żeby je omówić i na tej podstawie zaplanować dalsze działania. Dzięki temu upewniłem się także, że możemy przejść do kolejnego kroku.

  5. Drugie szkolenie

    Drugie spotkanie szkoleniowe z zespołem trwało 1 dzień i odbyło się w temacie „Efektywność Zespołowa – zaawansowane zagadnienia”. Na spotkaniu wyszliśmy poza fundamentalne tematy z pierwszego spotkania. Dzięki odczekaniu 3 miesięcy od pierwszego z nich zespół był bardziej zaangażowany i odnosił omawiane zagadnienia do spostrzeżeń ze swojej codziennej pracy. Uczestnicy wypracowali przy moim wsparciu wspólne zasady na potrzeby dalszej współpracy. Podczas tego spotkania analizowaliśmy styl współpracy w zespole oraz to, jak zespół realizuje swoje działania w kontekście cross-funkcyjnym, np. bieżącej współpracy z działem handlowym.

  6. Podsumowanie projektu

    Na zakończenie współpracy ponownie spotkałem się z przedstawicielami firmy. Tym razem podsumowaliśmy wszystkie działania w ramach projektu. Rozmawialiśmy o zauważonych przez nich efektach wynikających z mojej pracy z zespołem. Doradziłem też, jakie dalsze działania warto przeprowadzić, żeby uczestnicy zapamiętali jak najwięcej z naszych spotkań. Wskazałem również kolejne projekty rozwojowe, które można zrealizować w celu doskonalenia kompetencji zespołu.

Efekty

Dzięki naszej współpracy zauważono następujące efekty:

Opinia o projekcie i współpracy

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Phasellus ac nibh vitae diam posuere dictum in a sapien. Suspendisse pretium diam sit amet tellus commodo bibendum.

Imię Nazwisko
Funkcja, Bridgestone

  • Z pełnym przekonaniem polecam Piotra Lawendowskiego jako trenera Insights Discovery dla każdej organizacji poszukującej doskonałego partnera w zakresie zwiększania efektywności zespołów.

  • Kontakt

    Chcesz osiągnąć podobne lub jeszcze lepsze efekty? Daj znać i bez zbędnego przedłużania obecnej sytuacji w Twojej firmie – przejdźmy do działania!

    Sprawdź więcej efektów mojej pracy

      Wprowadzenie jednej spójnej metody komunikacji pomiędzy wszystkimi pracownikami firmy Polfarmex w centrali w Kutnie oraz w oddziale w Warszawie

      Dowiedz się więcej